Zastanawiasz się, jak szybko zrzucić nadprogramowe kilogramy? Jeśli rozważasz drastyczną dietę odchudzającą, pamiętaj, że nie tędy droga! Aby cieszyć się zgrabną sylwetką, wcale nie musisz uciekać się do tak radykalnych środków. Sprawdź, jak zdrowo się odżywiać, aby skutecznie pozbyć się nadwagi.




W tym artykule znajdziesz:
1. Dlaczego głodówka może być niebezpieczna?
2. Dieta odchudzająca: najważniejsze zasady
3. Dieta ketogeniczna na odchudzanie


Dlaczego głodówka może być niebezpieczna?

Marzysz o tym, aby szybko zmienić swoją wagę, ale dotychczasowe próby odchudzania zawiodły? Jeśli kusi Cię, aby przejść na głodówkę, lepiej zrezygnuj z tego pomysłu. Przestrzegając drakońskiej diety, pozbywasz się witamin i minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli nie dostarczysz odpowiedniej ilości kalorii, organizm najpierw wykorzysta zapasy glikogenu mięśniowego i wątrobowego, a później sięgnie po białko. W konsekwencji skóra zacznie stopniowo wiotczeć, dodatkowo nastąpi utrata masy mięśniowej. Jeśli nie zrezygnujesz z głodówki, ucierpią też na tym włosy i paznokcie.

Po tygodniu stosowania drastycznej diety waga pokazuje 2 kg mniej? Jeśli myślisz, że właśnie spaliłaś tkankę tłuszczową, jesteś w błędzie. To oznacza, że pozbyłaś się nadmiaru wody z organizmu. Specjaliści podkreślają, że nadmiar wody jest równie szkodliwy, jak jej brak. Możesz mieć wtedy problem z koncentracją, koordynacją ruchową, odpornością i metabolizmem.

Stosując drakońską dietę cud, narażasz się na bóle i zawroty głowy, wahania nastroju, a nawet zanik miesiączki. Dodatkowo możesz zmagać się z nadmierną sennością, uczuciem ciągłego zmęczenia, zaparciami i wzdęciami. Powrót do dotychczasowej diety po zakończeniu głodówki zazwyczaj kończy się efektem jojo. W takiej sytuacji błyskawicznie przybierasz na wadze, a ponowne zgubienie kilogramów może stanowić nie lada wyzwanie.



Dieta odchudzająca: najważniejsze zasady

Jeśli chcesz schudnąć, a przy tym cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem, przejdź na zdrową, zbilansowaną dietę. Układając jadłospis uwzględnij w nim warzywa, produkty pełnoziarniste, orzechy, nasiona, ryby, drób i w mniejszej ilości owoce. W ten sposób dostarczysz odpowiednią ilość węglowodanów, białka, zdrowych tłuszczy i błonnika pokarmowego. Pamiętaj, aby pić przynajmniej 2 l wody dziennie, dzięki czemu unikniesz odwodnienia.

Zamierzasz zrzucić zbędne kilogramy, ale boisz się efektu jojo? Wypróbuj dietę odchudzającą w cateringu. Catering dietetyczny skierowany jest do osób, które pragną zdrowo się odżywiać, ale żyją w ciągłym biegu. Decydując się na taką usługę, codziennie otrzymasz 5 zdrowych, smacznych i pożywnych posiłków. Doświadczony dietetyk ułoży zróżnicowane menu, a jednocześnie zadba o to, aby przygotowane potrawy dostarczyły odpowiednią ilość witamin i minerałów. Nie tracisz wtedy czasu na układanie jadłospisu, stanie w długich kolejkach w sklepach spożywczych i gotowanie. Możesz spokojnie wybrać się na spacer, siłownię czy basen, aby przyspieszyć odchudzanie.

Dieta ketogeniczna na odchudzanie

Chcesz zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe, ale boisz się, że popełnisz przy tym jakiś błąd? Zbyt duża różnorodność diet odchudzających przyprawia Cię o zawroty głowy i nie wiesz, którą wybrać? Wiele osób poleca pudełkową dietę ketogeniczną, która bazuje na zdrowych tłuszczach. Nie jest to łatwy rodzaj diety, ale potrafi przynieść spektakularne efekty w odchudzaniu.

Wspomniany model odżywiania zakłada ograniczenie spożycia węglowodanów do minimum. W ten sposób organizm wchodzi w stan ketozy, podczas której czerpie energię z tłuszczu nagromadzonego w tkankach, a nie z glukozy. Dieta keto reguluje poziom cukru we krwi, pomaga w walce z wolnymi rodnikami, jednocześnie na długo zaspokaja głód. Układając samodzielnie jadłospis, możesz jednak łatwo popełnić błąd. W konsekwencji Twoje wysiłki spełzną na niczym. Zanim przejdziesz na dietę, koniecznie skonsultuj się ze specjalistą, zrób podstawowe badania i rozważ catering dietetyczny. Decydując się na takie rozwiązanie, masz pewność, że wszystkie posiłki zostaną przygotowane przez szefa kuchni pod bacznym okiem dietetyka.

Zapraszamy też do lektury innych artykułów z kategorii dieta, w której między innymi wyjaśniamy dlaczego warto pić czerwoną herbatę oraz przedstawiamy właściwości szałwii.